2010. szeptember 8., szerda

Mu Star alias Szotyis Pulyka

Már megint nem rendeltem kaját a hétre, pedig már kedd van, idő meg kevés... főzni. Na akkor irány a közeli kisbolt, lássuk a medvét. Inkább pulykát vettem, legalábbis az még volt a polcokon. Meg mustárt meg sok hagymát. Minden más van otthon, majd alkotok valamit, hiszen a konyha, művészet.

Apróra vágtam a pulykamellet és egy tálban besóztam, borsoztam, aprítottam rá fokhagymát. Alaposan meglocsoltam mustárral és olivaolajjal. Persze az elmaradhatatlan erős barátunk is előkerült. Jól összekevertem és betettem a hűtőbe amíg előkészítettem a többi hozzávalót. Két nagy fej vöröshagymát csíkokra vágtam, feltettem olajra kevés sóval. Rászórtam jó adag napraforgómagot, aprított fokhagymát és alaposan átforgatva pirítottam. Félidőben felkockázott szalonnát tettem közé és még rápirítottam az egészre. Mikor a magok már szép barnák voltak és a szalonna is megpirult, akkor hozzáadtam a mustáros husit. Kevergettem sütöttem és fűszereztem majorannával, kevés őrölt köménnyel és még sóval borssal. Miután a husi minden darabja jól átsült, a mustáros tálat kiöblítettem egy fél deci rosé borral (ez volt a hűtőben, de fehér is jó) és ráöntöttem. Összeforraltam és késznek nyilvánítva levettem a tűzről.
Az csak mellékes hogy eközben megfőztem egy adag felkockázott burgonyát amit paprikás olajba forgattam de ezt nem ajánlom köretnek még az én terminátor gyomromnak is sok volt.

Hozzávalók:
  • 2 nagy fej vöröshagyma
  • 3 gerezd fokhagyma
  • pulykamell
  • szalonna
  • napraforgó mag
  • só, bors
  • majoranna, őrölt kömény
  • erős pista
  • mustár
  • kevés rosé v. fehérbor

2 megjegyzés:

  1. Tetszik ez a szotyi ötlet, és biztosan még intenzívebb a mustár íz mint az én csirkémnél.

    VálaszTörlés
  2. Ó én azóta álmodom a mogyorós csirkéddel :)

    VálaszTörlés

Nyomtasd ki a bejegyzést!

Kapcsolodó bejegyzések