2010. november 13., szombat

Tök egyszerű

Rámsóztak egy óriási tököt. Faraghattam volna, de ez nem a jól kinéző fajta volt, hanem az a sütnivaló. Egyik fele a sütőben végezte, a másikból pedig - ahogy a mellékelt ábra is mutatja -leves lett. Egy nagyon hasznos tanács: a tök egy idő után megkeményedik, szóval miután megvetted záros határidőn belül használd is fel. Nálam két hétig állt az erkélyen, így a szeletelés kicsit bajos volt.

Hozzávalók:
60dkg-1 kg sütőtök
1 fej hagyma
1l zöldségleves
só, bors, szerecsendió
turmix

A hagymát felaprítom, olajon üvegesre párolom. Hozzáadom a tököt és felöntöm a zöldségleves lével (ezt 2 zöldségleves kockából és 1 liter vízből készítettem el). Kb. negyed órát főzöm (én egy órát főztem hogy megpuhuljon végre, de normál esetben 15 perc is elég). Mehet bele egy csipet só, egy kis bors és egy kis szerecsendió. Jöhet a turmix és a kóstolás. Ha szükséges utánízesítem.

(A szerző bármilyen, a tökkel kapcsolatos asszociációért, mindennemű felelősséget kizár.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Nyomtasd ki a bejegyzést!

Kapcsolodó bejegyzések