2010. december 5., vasárnap

Parajos (spenótos!) gomba

A recept zseniális és ékes bizonyítéka, hogy az „ezt nem szeretem, ezt tuti nem eszem meg” érzés, csak csúnya beidegződés (vagy elkészítés kérdése?). Nem vagyok nagy vega rajongó, gyakorlatilag húst-hússal eszem. Ez a recept azonban valamiért megtetszett. Elkészítettem, megettem, ízlett. Ekkor pedig valaki felvilágosított, hogy paraj=spenót (igen vérciki, de ezt a fejezetet átlapozhattam valahogy a kis zöldséghatározóban). A spenóthoz fűződő viszonyom pedig 1 éves korom óta finoman szólva is viharos, mondjuk ki, utálom. A recept kiválóságára legyen az a bizonyíték, hogy még én is megettem…!:)És jó volt!
Hozzávalók
  • 600 g friss paraj (lehet mélyhűtött is, abból egy kis csomag elég)
  • 1 fej hagyma
  • 2-3 gerezd fokhagyma
  • só, bors, szerecsendió
  • 12 nagy fej gomba
  • 1,5 natúr krémsajt
  • 2 evőkanál zsemlemorzsa
  • reszelt sajt a tetejére
A hagymát felvágjuk, vajon megpároljuk és hozzáadjuk a parajleveleket. Sóval, borssal, szerecsendióval ízesítjük és hozzáadjuk a zúzott fokhagymát. Fedő alatt kb. 5 percig főzzük.
A gombát megtisztítjuk, szárát vékonyan felszeleteljük. Vajon megpirítjuk, majd hozzáadjuk a krémsajtot és a zsemlemorzsát. Jöhet rá a paraj is. Jól összekeverjük és ízesíthetjük még ha szükséges.
A gombafejeket besózzuk, majd a parajos töltelékkel megtöltjük. Sajtot szórunk rá és mehet az előmelegített sütőbe 180 fokra.
Igazi vegetáriánus ételként, párolt rizzsel tálaljuk.

2 megjegyzés:

  1. De jól néz ki! Nálam a top 10-ben a gomba és a spenót is úgyhogy asszem ma rohanok haza és bevásárolok hozzá! :)

    VálaszTörlés
  2. én gyerekkorom óta imádom a spenót főzeléket is talán mert mindig a kertben szedtük a friss leveleket és sok fokhagymával tejjel készítettük.
    na majd megmutizom...

    VálaszTörlés

Nyomtasd ki a bejegyzést!

Kapcsolodó bejegyzések