2011. április 4., hétfő

Epres túrótorta

Jön a nyár és jönnek az idénygyümölcsök. Számomra ezek közül vitathatatlanul a legjobb az eper. Egy kis porcukorral, tejszínhabbal szerintem mindent visz! A hétvégén kicsit a nyarat idéztem meg ezzel a csodálatos epres túrótortával. A krém saját fejlesztés, az omlós tészta pedig egy sztenderd recept alapján készült. Semmi kétség, a legjobb sütemény, amit mostanában ettem! Nem csoda, hogy egy nap alatt elfogyott az egész. Persze csak azért, hogy meg ne romoljon ;)
Hozzávalók Tésztához:

  • 30 dkg finomliszt

  • 20 dkg vaj vagy margarin

  • 10 dkg porcukor

  • 1 csipet só

  • 1 tojássárgája
A receptet egy 26 cm átmérőjű formához ajánlják, de nekem sok lett, így a tészta 3/4 részét használtam csak fel. A másik 1/4 ment a hűtőbe és másnap használtam fel, hogy mire azt még megírom :) Krémhez:

  • fél kg túró

  • 250 g mascarpone

  • 10 dkg cukor

  • 3 cs vaníliás cukor

  • 2 tojás

  • reszelt citromhéj

  • 1 csomag (20g-os) zselatin fix

  • kb. fél kg eper (nem baj ha marad ;))
A lisztet elmorzsolom a margarinnal, majd hozzáadom a csipet sót, a porcukrot és végül az 1 tojássárgáját. Jól összedolgozom és fóliába csomagolva minimum fél órát pihentetem a hűtőben. Az idő letelte után egy kb 3 mm vastag, 28 cm-es átmérőjű kört nyújtok belőle. Vajjal kikent formába teszem megszurkálom villával (ez fontos, különben felpúposodik!) és 180 fokos előmelegített sütőbe helyezem. Barnára sütöm. A krémhez áttöröm a túrót és hozzákeverem a mascarpone-t, a 2 féle cukrot, a tojássárgáját, a citromhéjat és a zselatinfixet. A tojásfehérjéből kemény habot verek és belekeverem a krémbe. A kész krémet a tésztára öntöm, majd az eperrel díszítem. Pár órára a hűtőbe teszem, hogy a zselatin összefogja. Próbáljátok ki, egyszerűen mennyei!

2 megjegyzés:

  1. Minden ami túrós, gyümölcsös, epres az csak finom lehet!. Nagyon jó ötlet mascarponeval gartula, finom lehet ha már ilyen szép!

    VálaszTörlés
  2. Megcsináltam az epres túrótortát. Isteni lett. Mindenkinek csak ajánlani tudom!

    Gitta

    VálaszTörlés

Nyomtasd ki a bejegyzést!

Kapcsolodó bejegyzések