2011. november 21., hétfő

Worcestershire szószos csirke, aranyló burgonyával

Mindig elvarázsolnak a szakácskönyvek, és valami fura vágy hajt hogy birtokoljam is őket, főleg ha tele vannak szebbnél szebb fotókkal, és ínycsiklandó, vagy épp pofon egyszerűnek látszó receptekkel. Aztán mikor végignézek a polcon, elfog a lelkiismeret furdalás, hogy még mindig nem próbáltam ki a régóta kiszemelt recepteket. Legtöbbször a neten kutatok, és hajlamos vagyok elfeledni az otthon csücsülő albumokat, vagy egyszerűen munkából hazamenet kell SOS bevásárolnom. De a múlt hétvégén erőt vettem magamon, és végre kiszemeltem az ebédnek valót. Szeretek mindig valami új hozzávalót kipróbálni, hogy ezzel is gyarapítsam a gasztrotudást, merthogy ezt a lányokkal együtt mindannyian nagyon fontosnak tartjuk. Ezúttal egyik kedvenc sorozatomnak hódoltam, nevezetesen a BBC-s GoodFood magazinnak, és azon belül is a 101 csípős és fűszeres étel című résznek. (A receptet egy picit átalakítottam...) A választott új hozzávaló pedig a Worcestershire-szósz, amivel eddig még nem találkozhattatok a blogon.


Hozzávalók a Worcestershire szószos csirkéhez (4 adag):
  • 4 ek. Worcestershire szósz
  • 4 ek. narancslé
  • 4 ek. angol mustár
  • 3 ek. méz
  • 4 csirke felsőcomb bőrével
  • 4 csirke alsócomb bőrével
Tegyük a Worcestershire szószt, a narancslevet, a mustárt és a mézet egy tálba, és keverjük alaposan össze. Sózzuk meg a csirkecombokat, és kenjük be a szósszal őket. Süssük 30 percig grillen, vagy épp serpenyőben, és forgassuk őket gyakran, időként a szósszal meglocsolva. Idővel szép ragadós bevonatot kap. Akkor van kész, ha a csont közelébe belebökött villa helyén már nem rózsaszín, hanem tiszta folyadék jekenik meg. Úgy is elkészíthetjük, hogy 30 percig forró grillsütőbe, vagy 200 fokra előmelegített sütőben sütjük meg. Mivel én nagy combokat sütöttem ki felsőt és alsót egyben, ezért még 15-20 percre be is tettem a sütőbe 180 fokra.

Hozzávalók az aranyló burgonyához (4 adag):
  • 1 kg burgonya
  • 1/2 tk. kurkuma
  • 3 ek. olíva- vagy napraforgóolaj
  • 1/2 teáskanál őrölt piros paprika
  • szemcsés tengeri só
  • frissen őrölt fekete bors
Melegítsük elő a sütőt 170 fokra (légkeveréses). Hámozzuk meg a burgonyát, és vágjuk kockára. Tegyük forrásban lévő sós vízbe, szórjuk bele a kurkumát, újra forraljuk fel, majd fedjük le és főzzük lassú tűzön 5-6 percig. Öntsük az olajat a tepsibe, tegyük a sütőbe, és melegítsük 5 percig. Óvatosan borítsuk bele a leszűrt, és lecsöpögtetett burgonyát, majd terítsük szét, hogy mindenhol befedje az olaj. Szórjuk meg pirospaprikával, és forgatás nélkül pirítsuk kb. másfél órán át, amíg ropogóssá nem válik. Hintsük meg darabos tengeri sóval, és frissen őrölt fekete borssal, majd azonnal tálaljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Nyomtasd ki a bejegyzést!

Kapcsolodó bejegyzések