2012. január 10., kedd

Fleur de Sel -vagyis sós- tejkaramella

A tejkaramella csak első hallásra tűnt egyszerűnek. Ha kicsit utánaolvas az ember rá kell jöjjön, hogy rosszabb  esetben még a cukorhőmérő is elő kell, hogy kerüljön, ahhoz, hogy tökéletes eredményt érjünk el. Be kell valljam elsőre nekem sem sikerült. Nagyon finom lett, de kanalazni kellett. Másodikra már nem apróztam el és egy cukorhőmérővel álltam neki. Az eredmény tökéletes lett! A most leírt receptben próbálom érzékeltetni az eltelt időt, az állagokat, hogy hőmérő nélkül is meg tudjátok csinálni. Kis extraként Fleur de Sel sót használtam, ami nagyon jól kiegészíti az édes ízt. Nagyon jó kis ehető ajándék lehet! Én ezüst és fekete selyempapírba csomagoltam és egy szalaggal díszített üvegben adtam át.



Hozzávalók:
  • 240ml tejszín
  • 75g vaj
  • 1tk só
  • 30dkg cukor
  • 5dkg méz
  • 60ml víz

A tejszínt, a vajat és a sót forraljuk össze és húzzuk félre. Egy vastag fenekű lábosba tegyük bele a cukrot, a mézet és a vizet. Kevergetés nélkül közepes lángon olvasszuk fel. Ne forraljuk túlságosan, elég ha csak gyöngyözik a teteje. Eleinte habzani fog, aztán jó 10-15 után sötét karamell színt fog kapni (kb. 160 celsius fok). Ekkor húzzuk félre és óvatosan öntsük bele a tejszínes keveréket. Kb. 15 percig még közepes lángon főzzük. Közben fakanállal néha belenyúltam, amit ha kihúz az ember hamar meg kell, hogy dermedjen. Így tudjuk ellenőrizni a kihűlt karamell állagát. Ha hőmérőt használunk, akkor 120 celsius fokig melegítsük. Ha kész, öntsük kb. 20x15 cm-es dobozba vagy nagy peremű tálba, melyet előtte zsírpapírral béleltünk ki. Tegyük hidegre, pár órát hagyjuk hűlni, amíg meg nem keményedik. Puha, de mégis vágható állagot kell kapnunk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Nyomtasd ki a bejegyzést!

Kapcsolodó bejegyzések