2012. február 1., szerda

Csirkenyársak a sütőből, Satay szósszal

A múlt pénteken Viki munkatársnőnk satay szószos csirkét készített, ami fantasztikus lett. Aztán hazaérve bekapcsoltam a tévét, amin Jamie O. új sorozata, a "Jamie 30 perces kajái" ment. (Nagyon bírom a fickót, úgyhogy fel is vettem a sorozatot, amit nagyon de nagyon ajánlok mindenkinek! A lényeg hogy 30 perc alatt komplett menüt készít.) A főcím után nem hittem a szememnek, ugyanis a srác satay szószos grillnyársakat csinált! Ezt pedig bloggerfelelősségem teljes tudatában, egy határozott és nagyon erős jelnek vettem, és lementem a boltba...

Megcsináltam, isteni lett. Ez egyébként a gyorsított, és leegyszerűsített változat. Létezik a híres nevezetes szósznak több, és árnyaltabb variációja is, pl. halszósszal, kókusztejjel, curry pasztával turbósítva. Én annyit változtattam a recepten, hogy mogyoróvaj helyett pörkölt sótlan mogyorót aprítottam pépesre. A Jamie féle gyors alaprecept is fantasztikusan finom, és varázslatosan puhává teszi az alatta pihenő husit. Az meg külön jó, hogy nem igényel órákon át tartó pácolást, és a sütőben mindenféle plusz zsiradék nélkül gyorsan elkészül. A nyarat idéző formáról nem is beszélve! :)


Hozzávalók 2 személyre:
  • 4 fél csirkemell (2 csirkemell)
  • 4 db. fa nyárs
  • méz
  • olívaolaj
Satay szószhoz:
  • egy kis csokor friss koriander
  • 1 friss piros chili
  • 1 kisebb gerezd fokhagyma
  • egy zacskó pirított, nem sózott mogyoró 200g, /Jamie 3 púpozott evőkanál mogyoróvajat használt
  • kb. 4. ek szójaszósz
  • 2 ujjnyi friss gyömbér
  • 2 lime
  • olívaolaj (ha a pirított mogyorót használjuk)

A csirkemelleket a képen bemutatott módon nyársra tűzzük. (A leírás, és videó lent...) A satay szósz alapanyagait késes aprítógépben, vagy turmixban összedolgozzuk. Az egyik felét félretesszük mártogatósnak. A másikat egy kisebb sütő közepére kanalazzuk, és megforgatjuk benne a nyársakat, és egy kis olíva olajjal meglocsoljuk őket. Aztán a 4 nyársat a sütő rövidebbik oldalának peremére fektetjük, és így sütjük grillen, maximális fokozaton mindkét oldalon 6-8 percig. Aztán letesszük a sütő aljába, és meglocsoljuk mézzel, így maradhat még szépen meg nem pirul.

Figyelem trükk következik!
A világot bejáró angol chéfünk Japánban talált erre a pofonegyszerű technikára, amit most én is megosztok veletek. Dobpergés.... és íme pár egyszerű lépés, képes bemutató segítségével, hogy hogyan is készítsük el a lehető legegyszerűbben a nyársakat:

  1. Áztass be 4 fa nyársat, és helyezd el a csirkéken átlósan, kb. hüvelykujjnyi távolságban, alaposan a csirke bőrébe nyomva,
  2. A nyársakat egymás után döfd át a csirkemelleken,
  3. A két szélét egyenesítsd le egy késsel (ha van felesleg),
  4. Vágd szét a húsokat a nyársak között,
  5. A két széléről levágott felesleget (ha van), szúrd fel a négy nyárson szétosztva,
  6. A kés élével ütögesd meg a nyársakat (csak az egyik oldalon), hogy kicsit szétterüljenek, ezáltal ropogósabbra sülhessenek
A biztonság kedvéért íme a rövidfilm formátum:



Készítettem egy egyszerű paradicsomos szószt is, paradicsompüréből, darabort paradicsomból, fokhagymából, sóból, borsból, oregánóból. Köretnek pedig friss salátát, és Vrábel Kriszta tepsiben sült sós-citromleves krumpliját kínáltam hozzá.

4 megjegyzés:

  1. Megvagy Satay! A mogyoróvajam egy része már tudom, hova megy :)

    VálaszTörlés
  2. Szuper, majd írd meg hogy ízlett! :)

    VálaszTörlés
  3. Szervusztok! Kipróbáltam mind, végre tökéletes lett a sütőben sült krumplim!!!!! Minden nagyon finom, és könnyű. Kiadós volt, még sem éreztük nehéznek a pocinkat. Lehet, hogy Édi végre leszokik a bő-olajban sütésről..... ??? ;P ^^
    Más:
    Hogyan készítettétek ezeket a képeket? Milyen technikával? Saját receptkönyvet szeretnék készíteni, és tetszik ez a rögzítési mód!!!!! Csodás képek, fantasztikus ízek!
    Köszönet a válaszotokért!
    Üdv
    Timi

    VálaszTörlés
  4. Örülök hogy kipróbáltad és ízlett, nálun is nagy kedvenc! :)
    Ezek a képek gép híján pont telefonnal készültek, az Instagram app segítségével.

    VálaszTörlés

Nyomtasd ki a bejegyzést!

Kapcsolodó bejegyzések