2012. február 10., péntek

Kókuszos zabkorongok

Lassan 3 hete tart a megvonás, a diétával járó cukor és szénhidrát elvonás. Az igazság az, hogy azt hittem sokkal rosszabb lesz. Lehet valamit nem csinálok szabályosan, vagy inkább csak egyszerűen megtaláltam azokat az ételeket, amit fintorgás nélkül tudok enni. Lényegében a szemlélet az, amivel gazdagabb lettem. Az, hogy rájöttem mennyi "szemetet" ettem előtte. Most nem mondom, hogy nem ennék meg egy szelet sütit vagy nem innék meg egy pohár kólát, de ha rájuknézek, előbb kezd el villogni a képzeletbeli ROSSZ felirat.
Sok candida recept kering a neten, de annál kevesebb az ehető édesség. Íme egy verzió, ami a nagy cukoréhséget segít enyhíteni. Ez nem azt jelenti, hogy korlátlan mennyiségben ehetünk belőle, módjával bánjunk vele!




Hozzávalók:
  • 20 dkg darált zab
  • 10 dkg vaj
  • 4 tojásfehérje
  • 8 dkg kókuszreszelék
  • 4 ek nyírfacukor

A vajat felolvasztom és összekeverem a zabbal és 2 ek nyírfacukorral. Tepsi méretű sütőpapírt vágok és kézzel vagy egy lapos fakanál segítségével elegyengetem rajta a tésztát kb fél cm vastagon. Kis méretű pogácsaszaggatóval kis köröket szaggatok belőlük. Mivel a massza ebben az állapotában könnyen törik, a korongokat óvatosan, a sütőpapírt lehúzva választom el és rendezem a sütőpapíros tepsibe. 180 fokon kb 5 percig sütöm.
Közben a tojásfehérjét a 2 ek nyírfacukorral keményre verem és óvatosan belekeverem a kókuszt. A keveréket az elkészült korongokra halmozom. A sütőt 160 fokra visszaveszem és a kb 15 percig sütöm, amíg szép pirosas színt nem kap a kókuszréteg.

2 megjegyzés:

Nyomtasd ki a bejegyzést!

Kapcsolodó bejegyzések