2012. február 24., péntek

Zöldséges, sajtos rétes

A rétestészta az egyik legjobban variálható, készen is kapható dolog. Édesen, sósan, ízletes, látványos vacsora készíthető belőle.




Olivaolajra feltettem a póréhagymát, erre a felkockázott cukkinit (megmosva, héjastól) amit sóztam, borsoztam. Reszeltem hozzá sárgarépát, majd hozzádobtam a gombát. Még egy kis só, bors, petrezselyem és kaukkfű. Pár perc és kész a töltelék. Addig kevertem tojásból és tejfölböl  egy öntetet, amit kívűl és belül is használtam. Kevés sóval ízesítettem.
A réteslapokat megkentem olajjal, (3 réteget használtam) egy sávban búzadarát (lehet zsemlemorzsa is) szórtam, hogy felszívja a töltelék nedvességét és ne ázzon el a tészta. Ráhalmoztam a zöldséges tölteléket, ezt meglocsoltam a tejfölös keverékkel, végül a reszelt sajt koronázta mindezt. Felgöngyöltem és sütőpapíros tepsibe helyeztem. A feltekert rétesek közét is megkentem olajjal, hogy sülés után szétváljon.
Az egésznek a tetején elterítettem a maradék tejfölös masszát, figyelve, hogy mindenhol befedje.
Előmelegített sütőben kb. 180 fokon legalább fél órát sütöttem de akkkor jó ha már szép színt kap a tejföl a tetején.
Tálaláskor a még forró rétes, nagyon finom egy kis hideg tejföllel.

Hozzávalók:

  • 1 csomag réteslap (8 lapos)
  • 1 cukkini
  • gomba (6-8 fej)
  • 1 sárgarépa
  • friss petrezselyem
  • só, bors, kakukkfű
  • 3 dl tejföl
  • 1 tojás
  • sajt
  • olaj
  • 2 póréhagyma
  • kevés búzadara vagy zsemlemorzsa

3 megjegyzés:

  1. Nem szeretem a gombát, ezért padlizsánt használtam helyette, nagyon finom lett. 1 szelet maradt, azt másnap reggel ettem hidegen, baromi finom úgy is.

    VálaszTörlés
  2. Szervusz Veronika!
    Nagyon megszerettük ezt a receptedet! Tökéletesen azokra a napokra, mikor hús nélkül szeretnénk étkezni.
    Mindenki másképp csinálja:
    mi a cukkinivel állunk hadilábon, így gőzben párolt brokkolira cseréltem. Fantasztikus lett!
    Köszönet ezért a fincsi ötletért. Nélküled sosem jutott volna eszembe ez a kombináció.
    Üdvözlettel
    Timi

    VálaszTörlés
  3. Kedves Timi!

    Ennek igazán örülök, mivel a brokkolit nagyon szeretem legközelebb majd én is azzal készítem :)

    VálaszTörlés

Nyomtasd ki a bejegyzést!

Kapcsolodó bejegyzések