2012. március 8., csütörtök

Élesztőmentes vega pizza

Elég nehéz az olyan dolgokról lemondanom, mint pl. a pizza, ami mindig a legjobb módja, ha gyorsan vmi istenit akar enni az ember. A tipikus "huhh éhes vagyok, rendeljünk pizzát" mondat szerintem még a legjobb háziasszonyoknál is elhangzik párszor.
Amíg a candida diéta tart, próbálom visszaidézni a régi ízeket, így pl. a pizza-t is, így az élesztő -és fehér liszt mentes változatával kísérleteztem kicsit. Számos ilyen recept kering a neten, nekem ez egészen bejött. Azzal azért mindenképpen számolni kell, hogy a tészta még a kanyarban sincs az igazihoz képest, de jól megválasztott feltétekkel tényleg finom.













Hozzávalók

Tésztához:
  • 25 dkg fehér tönkölyliszt (170 g CH)
  • 3 ek olívaolaj
  • 2-2,5 dl víz
  • 1 tk só
  • 2 tk oregánó
  • 1 kk szódabikarbóna
Feltét:
  • 4 db paradicsom (télen bio paradicsom konzerv)
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 1 fej vöröshagyma
  • oregánó
  • bazsalikom
  • brokkoli
  • fél kaliforniai paprika
  • fél lilahagyma
  • mozzarella sajt


A tésztához a lisztet, szódabikarbónát, oregánót és a sót, összekeverjük, hozzáadjuk az olajat és annyi vizet, hogy nem ragacsos, de gyúrható tésztát kapjunk.
Elkészítem a paradicsom szószt. A hagymát olívaolajon megfonnyasztom, hozzáadom a zúzott fokhagymát, majd a hámozott, kimagozott paradicsomot. Oregánóval, bazsalikommal és sóval ízesítem. Jól összefőzőm, majd leturmixolom.
A tésztát vékonyra nyújtom, majd 200 fokos előmelegített sütőben 5 perc alatt elősütöm. A sütőből kivéve megkenem a paradicsom szósszal, majd rádobom a szeletelt lilahagymát, paprikát, brokkolit és a megszóróm a mozzarella sajttal. Mehet a sütőben. Addig sütöm míg a sajt jól meg nem pirul a tetején.

1 megjegyzés:

Nyomtasd ki a bejegyzést!

Kapcsolodó bejegyzések