2013. június 12., szerda

Zebra mintás torta, epres habcsókkal

A szezon végén járunk ugyan, de ha még nem unjátok az epret (lehet egyáltalán?) ezt a receptet mindenképpen próbáljátok ki. Én nem vagyok egy habcsókos, de ez valami fantasztikus, ahogy a habcsók roppan és elolvad a krémben, miközben keveredik az eper zamatával...
Anyukámnak készítettem szülinapjára, aki egyébként habcsókos :)



A zebra csíkozás ötlete sütés közben jött, már korábban készítettem ezzel a technikával süteményt. Nagyon mutatós a végeredmény. Ha vendégségbe visszük, lehet vele villogni.
A vajat felolvasztjuk, és a tojásokkal, cukorral habosra keverjük. Hozzáadjuk a tejet, tejport, sherryt, pici fahéjat, majd a sütőporos lisztet. A masszát kétfelé vesszük és az egyikbe belekeverjük a kakaóport.
Sütőpapírral bélelt tortaformában (22cm) felváltva, középre kanalazzuk a kétféle tésztát. Előmelegített sütőben kb 180 fokon sütjük.
A krémhez a habtejszínt felverjük, és összekeverjük a mascarponeval, ízlés szerint cukorral édesítjük. Az epret majd a torta összeállításakor tegyük bele.
A habcsókhoz felverjük a tojásfehérjéket és közben fokozatosan adagoljuk hozzá a porcukrot. Pici citromlét teszünk hozzá és enyhe színezésnek vagy csak az íz kedvéért eper levét is csorgathatunk bele. Én próbáltam éppen csak elkeverni, hogy márványos legyen a habcsók de sütés után ez nekem nem látszott. Kiskanállal halmokat helyezünk egy sütőpapírral bélet tepsibe. Előmelegített sütőbe, kb 200 fokra betesszük. 30 perc alatt fokozatosan lejjebb vesszük a sütőt, egészen 100 fokig majd lekapcsolva kicsit nyitott ajtónál hagyjuk megszáradni. Az időt nem lehet pontosan megmondani de sütés közben nézzük meg, hogy mikor szilárdul a kérge. Szerintem bonyolultabbnak hangzik mint amennyire egyszerű.
A kihűlt tésztát kettévágjuk. Az alsó felét megkenjük a krémmel, majd lazán kirakjuk eperrel és kicsit kenünk még rá a krémből. Ráhelyezzük a tészta másik felét és a tetejét bevonjuk a maradék krémmel. Kissé rásegítünk és hagyjuk, hogy a krém itt-ott lecsorogjon a tortán. Szerintem ettől guszta a látvány. És ne feledjétek, elrontott torta nincsen legfeljebb rusztikus. :)
A tetején a szélét körberakjuk habcsókkal, majd eperrel és a közepét ismét habcsókkal. Fogyasztás előtt legalább pár órára tegyük hűtőbe.

Hozzávalók a tésztához:

  • 7 dkg vaj
  • 3 tojás
  • 10 dkg cukor
  • 1,5 dl tej
  • 2 evőkanál tejpor
  • 20 dkg liszt
  • 0,5 dl sherry
  • pici őrölt fahéj
  • fél csomag sütőpor
  • 1,5 evőkanál kakaópor

Hozzávalók a krémhez:

  • 350 gr mascarpone
  • 200 ml habtejszín
  • cukor ízlés szerint
  • eper (20-30 dkg)

Hozzávalók a habcsókhoz:
  • 2 tojásfehérje
  • kb 10-12 dkg porcukor
  • 3 eper leve
  • pici citromlé

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Nyomtasd ki a bejegyzést!

Kapcsolodó bejegyzések