2014. február 7., péntek

Bögrés csokis süti tojás nélkül

Ismeritek azt az érzést, hogy most azonnal valamit édességet kell ennetek? De olyan gyorsan, hogy még a boltba se kelljen lemenni? :) Ilyenkor jön az, hogy minden polcot átkutatok a szekrényben és a hűtőben. Ez most is így volt,  de szomorúan tapasztaltam, hogy nincs itthon tojás. Kétségbeesetten kerestem olyan receptet ami így is működik. Nem gondoltam volna, de egy nagyon finom omlós sütemény lett a végeredmény! Ajánlom minden édesszájúnak és vegánnak!




Hozzávalók egy 23 cm-es tortaformához:

  • 1 csésze cukor (fele kristály-, fele nyírfacukor)
  • 3 csésze liszt (fele sima és fele teljes kiőrlésű)
  • 2 tk. sütőpor
  • 1/2 tk. só
  • 1/2 csésze natúr kakaópor
  • 2 csésze víz
  • 1 csésze olaj
  • 2 ek. ecet 
  • 1 tk. vaníliakivonat
  • porcukor
  • meggy- vagy baracklekvár

Összekeverjük a száraz hozzávalókat, majd hozzáadjuk a vizet, olajat, ecetet és a vaníliakivonatot. Alaposan összekeverünk mindent, és a tortaformába öntjük. 175 fokon készre sütjük kb. 40-45 perc alatt, de azért végezzünk el rajta tűpróbát! Hagyjuk kihűlni, majd hintsük meg porcukorral. Én szeletekre vágtam és aztán cukroztam. Pikáns savanykás meggy vagy baracklekvárral a legjobb.

Recept innen.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Nyomtasd ki a bejegyzést!

Kapcsolodó bejegyzések